dinsdag 25 mei 2010

Hoe is mijn afgelopen week verlopen?

Hier is het verder erg rustig op het thuisfront. Ik heb mijn blogs wat aangepast en verder heb ik een google vertaler toegevoegd voor mijn buitenlandse lezers, zodat die makkelijk mijn hele blog kunnen vertalen in de taal van hun keuze! Handige gadget van google! Nu hoef ik niet meer elk bericht te vertalen en worden ze niet meer zo ellenlang! If you like me to translate the messages please inform me, so I know the translator isn’t enough. I think it is sometimes hard to understand!

Momenteel ben ik nu eigenlijk voornamelijk aan het trainen met Flopke, zodat ze alle commando’s goed kent. We gaan binnenkort (19 & 26 juni) ook een workshop “fietsen met je hond” volgen op de KC en ik doe die dan met mijn scootmobiel, maar het principe van aanleren is hetzelfde. En we hebben ons ook al ingeschreven voor de Gehoorzame Hond II, volgend seizoen bij KC Pampus, maar dan moeten we wel slagen. We gaan nl. zaterdag 19 juni Gehoorzame Hond I examen doen. Dit houdt in dat ze de basis gehoorzaamheids commando’s moet kennen en goed uitvoeren en daarnaast heb ik een multiple choice theorie examen. Voor Flopke is het voornamelijk samen spelen als we trainen, maar ze blijft natuurlijk dan wel voor me werken. Ze heeft een enorme “will-to-please” en vindt het dus helemaal geweldig als ik met haar aan de gang ga. Ze kan ‘s morgens niet wachten tot ik de clicker pak, dat is het signaal om samen wat te gaan doen! Daarna ga ik meestal even lekker naar het park waar ze dan kan uitwaaien en gek doen zoveel als ze nodig heeft om de spanning van het trainen er weer uit te krijgen. Niet dat ik haar onder druk zet, maar voor haar geeft het toch wel wat spanning of ze het wel goed doet, vooral als ze zelf moet gaan uitvogelen wat ik van haar wil. En die kleine is zo slim! Daar sta ik vaak echt versteld van! Hoe ze diverse commando’s zelf weet te combineren! Je moet het eigenlijk eens zien om te geloven.

Please let me know if the google translator isn’t easy in its translation. Not too much work to translate myself, just need to know your prefernces!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...